Nyår

Gott Nytt år!
 
Jag har funderat mycket på det här med nyår. All den hetsen med att skapa löften vi kommer glömma av att vi har gett om några månader. I början av året får jag liksom de flesta andra en känsla av att "jo men detta året kommer bli så bra. Jag känner det på mig." "Förra året var kass, men nu iår så kommer det att bli så mycket bättre." Men sa vi inte samma sak i början på året som inte blev som det skulle. Hur ofta börjar vi ett nytt år med att tänka "det här året kommer nog bli ett skitår"? Inte för att jag tycker att vi borde börja året så. Och jag tänker likadant varje år jag också. Men jag blir väldigt förundrad över att samma känsla infinner sig varje år. Som om allt skulle bli så mycket bättre över natten bara för att man börjar dagen med att skjuta en väldans mycket raketer och dricka champagne. Jag älskar nyårsafton, tycker det är en trevlig högtid, men tycker samtidigt att det är lite komiskt. Visst blir det ett nytt år men egentligen så är det bara en ny dag som kommer. Borde vi inte varje dag försöka uppnå något bättre än föregående dag istället för att göra löften för ett år som vi troligtvis ändå inte kommer hålla. Kunde man inte varje kväll göra ett löfte om morgondagen, ta små steg istället? Istället för att när december kommer skjuta på allt till nästa år. Till exempel ett löfte från mina nyårslöften, som egentligen funnits med i flera år, är att stärka min självkänsla och självförtroende. Men istället för att tänka att det ska jag göra nästa år, så kan jag börja med det redan idag. 
 
Så iår handlade mina nyårslöften istället om att jag ska ta vara på varje dag och göra varje dag värdefullt istället för att pausa livet i väntan på något. Fånga dagen. Ett annat var att jag ska vårda de relationer jag har istället för att lägga ner min tid på de som inte bryr sig. Natuligtvis finns de gamla vanliga löftena om att komma iform och leva mer hälsosamt och så vidare, men de fick stå längre ner på listan iår. 
 
Med detta sagt hoppas jag att ni får en fantastisk dag! :)
/loui

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0