Tisdag

Hallo!
Årets näst sista dag är här! Planen för dagen var att gå upp klockan åtta, äta en rejäl frukost, promenera ner till stan för att lite shopping och lunch med A och I för att sedan gå hem och sova en sväng innan jobbet. Men livet blir inte alltid som man har tänkt sig så istället blev det så här:
 
Vaknade klockan tio med ont i huvudet på grund av igentäppta bihålor, näsan full med snor, ont i halsen och hosta. Var så trött och seg att jag inte lyckades ta mig ur sängen förren halv elva. Gick upp och fick en chock när jag kom in i badrummet och såg mig själv i spegeln. Insåg att jag skulle behöva en bra stund där inne om jag inte ville skrämma ihjäl folk på stan då jag såg ut som en zombie. Så på med lite smink, slängde i mig lite frukost, suckade när jag kollade in i garderoben och det gick upp för mig att det inte finns ett plagg där i som jag skulle vilja ha på mig och funderade en kort stund på om det skulle vara okej att ha på sig pyjamas när man går på stan. Inser att jag faktiskt överväger det seriöst, skrattar tyst år min egen dumhet och tar på mig ett par jeans och en svart T-shirt. Ringer I och säger att jag kommer bli sen eftersom jag missat bussen. A ringer lägligt nog och frågar om jag vill ha skjuts ner till stan då hon är i närheten och känner mig ganska väl vid det här laget och vet att jag är en tidsoptismist. Väl nere i stan träffar vi I och börjar med att ta en fika då i alla fall jag var i stort behov av en koffeinkick. Sen börjar vår shoppingrunda och jag känner hur min energimätare börjar sjunka i rasande fart. Tillslut går jag och stirrar in i väggarna. Orkar inte ens anstränga mig för att se pigg ut, till och med ett leende känns för energikrävande. I och A skickar hem mig och uppmanar mig att vara hemma från jobbet. Jag inser att de är två väldigt visa kvinnor när de påpekar att om jag inte ens orkar shoppa hur ska jag då kunna tänka klart och ansvara för åtta patienter? Så jag sätter mig på bussen hem och ringer och sjukskriver mig. Så blir en dag i soffan. Nyårsafton får firas iförd ett urtvättat gammalt nattlinne istället för min sjuksköterskedress och min nyårscoctail blir väl en mix av värktabletter och hostmedicin istället för cider. 
 
Men det kunde varit värre. Min mamma ringde i alla fall och frågade om jag ville att pappa skulle komma och hämta mig så att jag kan få bli ompysslad och slippa laga mat och så vidare och jag måste säga att det låter väldigt lockande. Har verkligen världens bästa familj. Hur mycket man än själv går igenom så finns vi alltid där för varandra. <3 
 
Ha en bra dag!
kram loui 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0