Min fantastiska kör!

Idag hade jag och min kör gospelmässa. Jag måste bara säga att jag är så stolt och glad över att få vara en del av den kören. Den är full med så många underbara människor. Vi är alla i olika åldrar, vi arbetar med olika saker och många av oss har inte så mycket gemensamt; förutom sången! Tillsammans har vi roligt och skapar fantastisk musik. Jag har varit med i den kören i ungefär åtta år (om jag räknat rätt) och det har hänt så mycket på den tiden. Kören har utvecklats så mycket. Individer har växt och när varje individ i kören växer och utvecklas så utvecklas hela kören. Vi har en helt annan klang nu än vi hade för åtta år sedan. Vi har börjat lära känna varandra och de där främlingarna vi en gång sjöng med har blivit till vänner som man nu blir väldigt glad när man träffar. Vi har börjat sjunga ihop oss och har fått en riktigt skön klang. Och vi har fått så många solister som bara blir bättre från varje gång man hör dem. Jag tror att nästan halva kören sjunger solo nu. När jag började var det bara ett fåtal. Det är så roligt! Själv har jag sjungt solo några gånger nu, men det var först idag som jag njöt och hade roligt av att stå där och sjunga solo. Inte så att jag inte velat förut, men det har varit så läskigt och jag har varit så nervös att jag inte har njutit av det fören det är över. Men idag såg jag fram emot att få sjunga och jag ville inte att sången skulle ta slut för det var så kul! Jag kände mig inte alls lika nervös som jag brukar göra, bara lite lagom. Våran körledare hon är helt fantastisk. Hon utmanar oss och hjälper oss att växa. Hon vill att det ska bli så bra som möjligt och hon tror på oss. Jag tycker att kören känns som en stor familj. Jag känner mig trygg och har roligt där. Kören ger mig positiv energi och är som friskvård för min själ. Tack re:Joy för att jag får vara en del av denna fantastiska kör! Ni är guld!
ha en bra kväll! kram loui <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0