Hösten <3

Nu tänkte jag berätta för er varför jag tycker att hösten är den bästa årstiden. För det första kan vi ju börja med att det börjar bli kallare ute vilket betyder att jag kan börja ta på mig tjocka mysiga tröjor, stickade halsdukar, vantar och det bästa; en go mössa! När det blir kallare blir också luften goare att andas in, den känns renare och smakar bättre, om ni förstår vad jag menar. Sen luktar ju hösten så mysigt. Nästa sak är höstvindarna. Finns det något bättre än när vinden fångar ditt hår? Jag känner mig så.. jag vet inte.. levande kanske, när vinden får mitt hår att fladdra. 
 
Den som påstår att hösten är en grå årstid: Var god se ut genom fönstret! Hösten är nog den årstid med mest färger! Visst att himlen är grå ibland men det är den ju alla andra årstider också! Se alla vackra färger på löven! Jag kan inte annat än att bli glad när jag ser dessa färglada löv. Och löven sen! Även fast jag inte är ett litet barn längre så kan jag inte annat än att älska att gå och sparka i löven som fallit till marken. 
 
Som stor avslutning så mynnar hösten ut i den bästa högtiden: Julen! Jag börjar redan få lite julfeber :) 
 
Så till alla er som inte tycker om hösten; ta med dig alla dina sinnen ut i skogen och insup allt! Lukta på hösten, smaka på den, öppna ögonen för att se allt vackert omkring dig och uppskatta att du kan se det. Känn vinden i håret och regnet smeka din kind. Var ute och bli lite kall och blöt för att sedan komma in ta en varm dusch, krypa ihop i soffan och dricka en varm kopp te. 
 
Ha en fortsatt underbar höst! 
kram loui <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0