Funderingar

Idag har jag en ledig dag för att ladda upp inför en helg med jobb. Så jag passade på att hälsa på min farmor i förmiddags och nu håller jag på att städa mitt rum. Eller ja inte exakt just nu.. men hur som helst, när jag städade för en liten stund sedan började jag fundera lite grann. Jag började fundera på hur mycket tid vi egentligen slösar på att tänka på, umgås med och prata om personer och saker vi inte tycker om. Och när man sitter där och pratar eller tänker på denna person eller sak som man stör sig på så blir man irriterad igen. Det känns som ett sånt slöseri med tid! Nu det senaste så känner jag att jag kännt mig väldigt trött och irriterad och jag har gått och stört mig på en massa saker och personer. Det är egentligen inte konstigt att jag är så trött. Varför slösa all denna tid och energi på allt som stör mig istället för att glömma dem en stund och ta itu med dem när jag måste? Varför inte lägga den tiden på att umgås med de jag älskar? Eller varför känns det som att jag oftare pratar om saker som stör mig än saker som får mig att må bra? Varför kommer jag hem efter en lång dag och börjar rabbla upp alla saker som jag har irriterat mig på, vilket faktiskt gör både mig och den som lyssnar irriterade och trötta plus att det får den andra att vilja bre på om saker som den tycker har varit jobbiga? Varför kommer jag inte hem och istället säger att idag träffade jag en så fantastisk person, hon/han är verkligen inspirerande! Jag ska inte säga att jag aldrig gör det, för det gör jag, men det känns som gnälldagarna är fler. Tyvärr. Jag vet inte om jag reflekterat så mycket över det förut, men jag ska verkligen göra vad jag kan för att ändra på det. Jag vill inte bli en gnällkärring. Jag vill ses som en positiv person som alltid är glad. Jag vill komma hem och berätta om vad jag har gjort bra istället för att trycka ner mig själv och berätta vilka misstag jag har gjort. Jag vill träffa dem jag älskar som älskar mig tillbaka. Och jag vill inspirera andra till att göra samma sak. Så nu tänker jag avsluta detta inlägg med massa kärlek och ett stort leende!
Ha en underbar dag! kram loui <3

Kommentarer
Postat av: Stina

Fina Carro, du är väl ingen gnällkärring heller! Alltid lika go och glad! Maja blev förresten superglad för armbandet! Kram Stina

2012-03-11 @ 22:26:21
URL: http://stinasvardagsrum.blogspot.com
Postat av: Carro

Haha va snäll du är :) Å va roligt! kram

2012-03-11 @ 22:46:13
URL: http://kunglouiomlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0