Nytt år - nya möjligheter

Hallo! :) Har tänkt skriva ett inlägg ganska länge nu, men har helt enkelt haft bättre saker för mig! ;P Hur som helst så är det ett nytt år nu! Tänkte göra en kort summering av 2011!
.
2011 var året då jag efter ett halvårs uppehåll började plugga till sjuksköterska igen. Jag kom igen fast besluten att inte misslyckas med något mer i utbildningen och ambitionen att bli världens bästa sjuksköterska (en ambition som jag inte har planer på att släppa! Den håller mig motiverad). Än är jag väl inte världens bästa ;) men jag har i alla fall inte misslyckats med något i skolan. 2011 var året då jag inte kuggade varken tenta, praktik eller inlämning! Vet att det egentligen är lite "skämmigt" - eller vad man nu ska säga - att vara stolt över sig själv, men det är precis det jag är! Jag är stolt över mig själv att jag lyckats komma tillbaka och kunnat bevisa för både andra och mig själv att jag inte är värdelös. Det var något jag hade intalat mig själv att jag var när jag var tvungen att ta ett uppehåll i alla fall. Men äntligen har jag lyckats visa för mig själv att jag inte är helt värdelös i alla fall. 2011 var också året då jag fann min soulsister! Och vi var iväg på en resa till Norge en vecka i somras och hade väldigt roligt! :) Förra året började jag också jobba på sjukhuset för första gången, eller jag har ju haft praktik där men det var första gången jag jobbade på sjukhuset och fick lön för det! Sommaren och hösten spenderade jag mycket tid med mina älskade vänner och jag hoppas att vi kommer ses minst lika mycket iår! Helst mer! :) Jag trotsade en av mina rädslor genom att gå en sångteknikskurs där jag inför sex andra personer stod och erkände och jobbade med något jag inte var nöjd med mig själv, eller ja med min sångröst - men det är väl egentligen samma sak. Det var skitläskigt och jag hade lika väl kunnat slänga mig ut för ett berg och hoppas att fallskärmen skulle hålla! Men jag är stolt över att jag vågade utmana mig själv! Hösten bestod av vänner och plugg och lite jobb. Vips var julen över, jag var klar med allt i skolan och jag hade börjat gå bredvid på nya jobbet. Sen var det året över! Ja.. kort summering :P
.
2012 är här och det är fullt med nya möjligheter! Något jag gillar bäst med att det blir ett nytt år är att det känns som att det blir en naturlig början på något nytt, eller något man vill förändra. Så detta året tänker jag lägga tid på... ge mig en trummvirvel.. badabambambamba: mig själv! Detta året ska jag lägga tid på mig själv. Försöka finna vem jag är, vem jag vill vara och vart jag är på väg. Finna lugnet innom mig. Finna min roll som sjuksköterska. Finna kraft och styrka i mig själv så jag kan bära min vänner när de inte orkar bära sig själva. Och kanske det viktigaste; lära mig älska mig själv och känna att jag duger. Kanske är det en strid som alltid kommer att pågå, om inte omgivningen kommer ställa tillräckligt höga krav på mig kommer jag ställa högre krav på mig själv. Så har det alltid varit. Men jag ska försöka riva murarna lite i år. Våga hitta mig själv igen och tillåta mig att vara den jag vill vara och känna att jag duger.
.
Än så länge har 2012 erbjudit mig en hel del! Har gått bredvid på nya jobbat (har jag sagt att jag fått jobb!?!), haft opponering på våran C-uppsats och opponerat på någon annans uppsats. Blivit godkänd på de sista kurserna i skolan, tagit examen, varit på examensfest, fått några nya vänner (och bekanta), gått bredvid lite till, sett en riktigt bra el clasico (på tv), sjungit en hel del och en del umgänge med mina fina <3 Det ska bli spännande att se vad mer detta år har att erbjuda! Så mina kära vänner, det jag vill skicka med er nu: Detta är första dagen på resten av ditt liv! Ta vara på dagen, ditt liv - ditt ansvar! Jag har börjat ta ansvar för mitt liv och min lycka, kanske behöver du fundera på hur du behandlar dig själv också?
.
Ha en fortsatt fin kväll!! kram loui <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0