Mina funderingar i höstmörkret

Det senaste veckorna har jag funderat en hel del på vad som definerar mig - vad som gör att jag är jag? Och hur ser andra på mig? Ser jag på mig själv på samma sätt som andra ser på mig? Är det några speciella saker som gör att jag blir uppfattad på ett visst sätt? Eller är det vilka jag umgås med? Elller är det hur jag klär mig eller vad jag skrattar åt? Är det mitt kroppsspråk - hur jag går, rör mig och så vidare? Eller är det kanske en kombination av alltihop? Och vem är det som definierar mig? Är det jag själv? Mina vänner? Folk jag inte känner? Eller allihop? Har alla samma rätt att definiera mig? Klär jag upp mig och sminkar mig för min skull - att jag ska känna mig fin - eller är det för någon annans skull? Bryr jag mig om vad andra tycker om mig? Jag tror jag bryr mig om vad mina vänner tycker. Jag försöker att inte bry  mig om vad folk jag inte känner tycker, men om någon granskar mig uppifrån och ner med en ogillande blick kan jag inte låta bli att inte bry mig. Går det att inte helt bry sig om vad andra tycker? Går det att stänga av helt? Förmodligen är det väl ingen som bryr sig eftersom alla har så fullt upp med att fundera på sig själva och vad andra tycker om dem att de egentligen inte har tid att fundera på vem jag är.
Förutom att fundera på dessa saker har jag nu fullt upp med C-uppsatsen. Var väldigt nervös när jag började i en ny klass just med tanke på C-uppsatsen. Ville ju gärna ha någon vettig att skriva uppsatsen med, någon som jag funkar bra med. Som tur var löste det sig väldigt bra! Måste säga att det funkar jättebra att skriva med Heidi :) Får hoppas att resultatet av allt vårt slit blir bra!
Ha det fint!
kram loui <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0