Mars

Ännu en månad har gått av detta året. Tiden bara springer förbi! Snart är vi mitt uppe i julstressen igen! Okej det kanske var lite att ta i, men ni förstår vad jag menar! Så vad har jag haft för mig den senaste månaden? Jag har haft praktik på en barnmottagning, fått vara med på förlossning och BB. Det var helt fantastiskt! Jag har äntligen börjat komma igång med träningen igen vilket känns väldigt roligt! Så fort isen har smält bort här hemma är tanken att jag ska börja ut och jogga; något som jag har drömmt om ett flertal gånger nu i vinter (och när jag skriver drömmer så är det på natten när jag sover som jag menar). Det ska bli riktigt skoj! Vi är några tjejer som har tänkt att springa Kretsloppet i höst så det är väl dags att börja öva inför det! Ser verkligen fram emot detta!
Min kör har precis börjat sjunga med ett sångsätt som kallas Edge. Det är den typ av sångteknik som hårdrockarna använder sig av! Det är riktigt kul när man får kläm på det! Det är väldigt roligt att höra hur stor skillnad det blir på klang i kören beroende på vilket sångsätt man använder sig av! Och jag måste bara lyfta fram min körledare lite för hon är helt fantastisk! Hon har så mycket glädje och energi som smittar av sig på hela kören. Hon har verkligen hjälpt mig att utveckla min sångröst, mer än vad jag trodde var möjligt! I kören är det en sådan gemenskap och det känns som man får vara sig själv när man är där. Det spelar ingen roll hur gammal man är, hur man ser ut, hur lång, kort, tjock eller smal man är, vad man jobbar med och så vidare. Alla är lika välkomna och vi har alla lika kul tillsammans. Trots dessa skillnader har vi ett gemensamt intresse: sången!
Jag och min syster har också byggt ett barbiehus till våran kusin! Tänkte lägga upp lite bilder på det men har dem inte på datorn än så jag lägger upp dem en annan gång! Det var ett roligt projekt, men vi hade inte räknat med att vi var tvugna att bli klara på så kort tid! Vi tänkte att det är ju låång tid tills vi ska ge bort det men i själva verket var det bara en vecka när vi väl kom på att det kanske var dags att börja! Haha men det blev bra!
Nu ska jag gå och kolla på house! =D
Ha det fint i det härliga för-vår-vädret!
puss och kram från loui <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0