Kräftfiske!

Efter en lång och härlig sommar fylld med jobb och umgänge med mina vänner börjar hösten sakta men säkert närma sig. Löven börjar få lite härliga färgen, vindarna är något kyligare och det börjar lukta höst ute! Underbart! Jag älskar verkligen hösten! Den är så mysig och det är så vackert! Och för det mesta har jag inget emot att det regnar heller! I fredags slutade jag mitt sommarjobb, har verkligen trivts bra där och skulle gärna jobba som färdig sjuksköterska där. På lördagen tog jag med mig tre av mina fina vänner ner till kusten där vi spelade volleyboll, badade, grillade, spelade minigolf och hade det allmänt gött! Igår och idag fick jag följa med dem ut och fiska kräftor, vilket jag aldrig har gjort förrut så det var spännande! :) Måste säga att jag känner mig väldigt stolt över att jag vågade ta i en död fisk! :D Så imorgon blir det kräftskiva! Får erkänna att jag egentligen inte tycker om kräftor, eller jag har snararde aldrig vågat äta allt på dem (äter bara klorna), men jag antar att det är hög tid att lära sig det nu! Till sist tänkte jag bara göra en lista av de saker jag tycker bäst om med hösten!
* Barca börjar spela igen efter sommarlovet
* Löven på träden får så fina färger
* Det prasslar så härligt när man går och sparkar med fötterna i löven på marken
* Man kan plocka svamp
* När det blåser höstiga vindar så att håret blir alldeles ruffsigt
* Det börjar bli kallare så man kan ta på sig en massa goa stickade tröjor
* När det är riktigt ruskigt höstväder kan man tända en massa ljus och vira in sig i en massa filtar och ha filmmys
* eller läsa en bra bok
* eller sätta sig framför brasan och dricka te
* Härliga höstpromenader
Ha det fint och njut av hösten! Det är en underbar tid! kram loui <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0