En klar - två kvar...

Så, idag var en av tre tentor gjorda. Kan väl inte påstå att det kändes jättebra, men det kändes bättre än väntat ändå! Får hoppas den imorgon går bättre, den har jag pluggat på i alla fall! Men jag behöver verkligen ha lov nu! Det har varit ett lååångt år med massa plugg! Det är kul, det är det verkligen, men tentaveckor är väl inte det roligaste de drar ner stämningen lite. Kan inte fatta att jag redan har läst ett år! Det är helt sjukt! För ett år sen hade jag fullt upp med de sista inlämningarna, balen och studenten. Tiden går fort.. ibland alldeles för fort. Det märker man speciellt dagar då man legat och sovit för länge, hur en halv dag bara har gått förlorat, då man kunde gjort något annat. Men samtidigt kanske man behöver det ibland för att orka med allt annat. Ibland önskar jag att man bara kunde stanna upp och bara vara. Utan att behöva tänka på något eller oroa sig för nåt. Bara va och känna att allt kommer ordna sig. Bara ta vara på dagen, carpe diem...

Men det får jag väl göra efter tentorna. Haha.. det är lite lustigt, just nu känns det som mitt liv är uppdelat i "livet före tentorna" och "livet efter tentorna". Just nu är det nästan bara plugg som gäller och man snackar om saker som skulle vilja göra fast man inte hinner det nu, och då heter det att man ska göra det "efter tentorna" som om det vore ett annat liv eller nåt. Fast på sätt och vis blir det ju det också. Inte ett nytt liv så, men ändrade vanor och mer fritt, ledigt om ni förstår hur jag tänker.. Jaja hur som helst så längtar jag till "livet efter tentorna". Nu vill jag bara att det ska vara över för den här gången... och jag vill klara dem också förstås..

Men nu ska jag gå och läsa på en sista gång om njuren och cirkulationssystemet!
Ha de fint!
kramar loui

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0