Dag 2

Igår "flyttade" jag in hos Maja. Kommer att bo här i en vecka. Igår började dagen med att vi åt frukost och sedan tog vi bilen till Knalleland för att leta efter en present och köpa drickor att ta med på "morsdag-utflykten" med min familj .Så vi sprang runt i en massa olika affärer och letade efter den här presenten och jag bara kände hur skoskaven växte på fötterna. Tillslut kom vi till en affär som hade det vi sökte efter, så jag ringde hem (jag gick ett ärende åt mamma och pappa) och skulle fråga om den blev bra. Men då kände de sig lite osäkra och eftersom de inte kunde se den så struntade vi i att köpa den. Så då gick vi och köpte dricka istället och gick tillbaka till bilen. Det enda vi fick ut av den resan var egentligen 5 drickor och några skavsår. Men that's life!

Så efter det givande knallelands besöket åkte vi och hämtade min mormor, som också skulle med på utflykten. Sedan bar det av mot Hofsnäs! Det är verkligen vackert där ute nu! När vi väl var där träffade vi resten av min familj. De hade dukat på ett långbord som låg precis vid sjön. Efter en liten stund kom min moster och hennes familj också dit och då var det dags att äta! Mamma hade lagat köttfärspirog och skaldjurspaj! Det var väldigt gott, eller ja.. jag tycker ju inte om skaldjur så den åt jag inte av, men köttfärspirogen var god! =P

Efter maten var det fika; hallon cheescake och citroncheescake (hur det nu stavas). Det var också riktigt gott! Efter det åkte vi hem så jag kunde packa inför "flytten". Jag hade naturligtvis glömt göra det innan. Eller rättare sagt, jag kom ihåg att jag skulle packa, men jag tänkte att jag hade längre tid på mig, så jag sköt upp det. =P Tidsoptimist? Så, när jag hade packat klart, skjutsade mamma in oss till stan så att vi först kunde handla lite. Ja.. vad ska man säga om det? Haha.. eftersom vi inte hade kollat efter vad som fanns hemma innan vi åkte, så hade vi ingen aning om vad vi behövde =P så vi sprang runt där inne i affären och gick lite på känsla för vad vi böhövde köpa och det blev mat till två måltider i alla fall =)

När vi kom hem till Maja var vi ganska hungriga, så vi marinerade karréskivorna och majsen och sköljde och delade potatis och satte in dem i ugnen. Sedan gick vi ut och tände grillen. Det är verkligen så somrigt att grilla!! Det är, enligt mig, bland det bästa som finns! När vi hade grillat färdigt gick vi in och åt denna underbara måltid samtidigt som vi såg på twilight. Den filmen är verkligen så bra! Vid den här tiden på dygnet var vi ganska trötta vilket resulterade i att jag fick ett skrattanfall av något som egentligen inte alls var roligt och det smittade av sig, så vi satt där i soffan och skrattade som två galningar åt något tråkigt =P ja.. och folk tycker man behöver alkohol för att ha kul.. säger bara det att jag tror jag klarar mig ändå! =D

Men nu ska jag plugga. Ha de fint!
kram loui

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0