Tentaångest-nu igen...

Då var det dags igen.. tenta.. omtenta.. tortyr? Jag har nog aldrig varit så nervös inför en tenta som jag är inför denhär. Jag antar ett det beror på att om jag inte klarar denna tentan så måste jag ta ett uppehåll i studierna. Som det känns nu så kommer jag förmodligen inte fortsätta om jag inte klarar det.. men jag vet inte... jag hoppas att jag slipper fundera mer över det och bara klara tentan istället. Men fy vilken ångest! Jag har hög puls, skakar i hela kroppen, det är knappt jag kan skriva det här (får sluta ibland och skaka av händerna), har svårt att sitta still. När jag försöker läsa till tentan så ser jag knappt vad det står, jag försöker läsa men får bara läsa om igen och igen och igen. Så nu har jag lagt ner det med att försöka plugga mer till den. Tidigare i veckan när jag har pluggat till den har det kännts som att jag har koll på allt, men just nu gör det inte det. Jag är orlig för att jag inte kommer komma ihåg allt, eller blanda ihop läkemedlen. Så nu försöker jag bara försöka lugna ner mig, dricker lite kaffe, lyssnar på U2, har pratat med mormor och har en avkylande mask på ögonen och pannan. Tänkte snart sätta mig och se på tv och äta popcorn. Anledningen till att jag skriver ner det här är för att jag ska bli av med allt så att jag slipper tänka på det.. vet inte om det fungerar men det är värt ett försök i alla fall!
Ha de fint!
puss å kram loui <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0