Årets bästa julklapp!

I år fick jag min bästa julklapp innan julafton! Hur kan jag då veta det innan jag har öppnat mina andra julklappar att jag redan fått den bästa? Jo, för att det är ytterst få saker som skulle kunna slå den och dessa saker vet jag att jag inta kommer att få (till exempel en biljett till U2-konserten i Danmark i sommar). Vad kan då denna julklapp vara? Jo det ska jag berätta; jag klarade min farmakologitenta!!! Vilket betyder att jag inte måste ta ett uppehåll i mina studier! =) Jag är verkligen så lycklig!! =)

När jag satt och skrev min tenta i lördagsmorse så kändes det väldigt bra, det kändes som att jag kunde svaren på alla frågor utom den sista. Men, som alltid, när jag hade lämnat in tentan och gått ut ur rummet så fick jag för mig att jag inte hade klarat den. Att jag hade lärt mig något fel och att det inte skulle kunna kännas så bra efter en tenta. Ju mer jag pratade med mina klasskamrater och ju längre tiden gick desto mer säker blev jag på att jag kanske inte hade klarat den. Dessutom brukar det gå bättre för mig då det känns som att det inte gick bra, och när det känns som att det gick bra brukar jag kugga.

Idag ringde Danni till mig och frågade hur det hade gått. Resultaten hade alltså kommit. Jag blev väldigt nervös och tänkte att det är nu min kommande framtid avgörs. Så jag tryckte igång datorn och loggade in på mitt skolkonto (eller vad det nu kallas) och såg att farmakologin stod med gröna bokstäver vilket betyder att jag blev godkänd! (röd=underkänd, grön=godkänd). Jag blev så glad att jag nästan började gråta, och så började mina händer skaka och pulsen stegrade. haha vilken underbar känsla!

Jag fick dock reda på att en av mina vänner tyvärr inte hade klarat sin tenta, jag blev verkligen ledsen. Det betyder att hon måste ta ett studieuppehåll vilket känns väldigt jobbigt =( Även fast jag är glad för att jag klarade min, så känns det väldigt jobbigt att hon inte får gå kvar...

Men nu så ska jag baka papparkakor och wienernougat!
Ha en riktigt god jul! Och till min familj och mina vänner; jag älskar er jättemycket, ni betyder så mycket för mig, hade aldrig orkat med skolan om jag inte haft er!
pussar och kramar loui <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0