Loui och Doris på stan!

Hallo igen!

Igår träffade jag en av mina kära vänner: Maja! Och jag måste säga att vi hade en toppen dag på stan! =)

Min dag började med att min väckarklocka ringde; en halvtimme senare än jag ställt den.. hm.. konstigt tänkte jag men kom sedan att tänka på att jag kanske hade snoozat.. Efter det gick jag upp, duschade och åt frukost. Maja hade sagt att jag kunde ringa vid halv elva, men eftersom att jag ofta råkar väcka folk när jag ringer till dem på morgonen eller ibland till och med på eftermiddagen, så tänkte jag att det kanske var bäst att vänta en stund! Så jag väntade en ett tag, typ en timme eller nåt och ringde sedan till Maja, fortfarande orolig för att hon skulle sova, men som tur var så var hon vaken! =)

Efter att vi bestämt när och var vi skulle träffas, tog jag mina kryckor och hoppade iväg till bilen. När jag kom in till stan ringde jag och frågade om hon satt på bussen, men den hade hon missat så jag satte mig för att vänta på Sandvallsplats. Det var ganska trevligt; fullt med ankor och en orkester som spelade utanför skivaffären. Efter ett tag kom Maja dit och vi gick, eller i mitt fall hoppade, iväg för att fika någonstans. Vi bestämde oss för att gå till stadsparken eftersom det var så fint väder. Jag köpte en glass och en dricka och maja slog på stort med en hamburgare! Så vi gick bort och satte oss på en bänk och började mumsa. Naturligtvis gick mitt rån sönder så Maja fick gå och hämta ett nytt. När Maja sedan fick sin hamburgare kom det naturligtvis en geting som gav sig på majas hamburgare hon började skrika och vifta för att den skulle åka iväg men då kommer ännu en geting som ger sig på hennes hamburgare. Hon reser sig upp och börjar vifta ännu mer och skriker sedan till getingarna "Ät ni så du kan sticka!", något som jag tyckte var väldigt roligt! Jag tänkte att om jga ställer bort min dricka lite längre bort så kanske de flyger till den istället, men det funkade tyvärr inte. Jag antar att det var mer frestade av hamburgaren och dressingen än en liten dricka..  Så när getingarna inte ger sig så bestämde vi oss för att ta med oss maten och sätta oss någon annanstans. Vi gick till en mer skuggig plats som vi tänkte att de säkert inte skulle trivas och vi kunde faktiskt klara oss ifrån getingarna! ...I ungefär en halv minut innan de kom tillbaka.. Efter att Maja sprungit runt och skrikit en stund sa hon "Nä! nu ger jag mig" varpå hon slängde sin hamburgare på marken så att getingarna kunde ta den. Men nä! så lätt skulle vi tydligen inte komma undan. När hamburgaren väl var kastad till dem var den inte intressant längre, så då tog de min glass istället, så jag slängde den också. Sedan skyndade vi oss iväg innan getingarna skulle få för sig att de skulle äta upp oss också!

Efter getingdramat gick vi iväg en liten bit och satte oss i gräset vid viskan. Vi la oss ner och solade och tittade på de vita molnen som åkte omkring på den blå himlen och snackade om lite allt möjligt =) När det blev för varmt bestämde vi oss för att gå och spela minigof, något som jag brukar tycka är roligt, men det gick inte så bra just denna gången.. Det började bra men det  gick bara sämre och sämre.. jag skyller på att jag gått med kryckor i över en vecka och att jag därför var skakig i händerna =P Maja som visste att jag hatar att förlora försökte dock att hålla mitt humör uppe genom att säga att det inte skiljde så mycket på poängen.. Det var naturligtvis inte sant, men eftersom Maja inte ville att jag skulle bli helt krossad gjorde hon sig till på de två sista banorna för att jag skulle hinna ikapp lite grann. Det gjorde jag också tack vare att hon gjorde så. Det slutade med att hon vann med sex slag.. Men hon nekar fortfarande till att hon fuskade.. Hon säger att hon inte alls gjorde sig till på de sista banorna, men jag vet redan att det var så ;)

Efter minigolfen gick vi och satte oss på bron utanför grand och satt och snackade lite.. sedan gick vi och åt pizza! Väldigt gott! VI avslutade sedan dagen med att sitta på en bänk utanför grand och snacka och drömma oss tillbaka till när vi gick där på väg till balen =)

Det var verkligen en toppendag! Det får vi göra om snart igen Doris! =)

Nu ska jag sova!
Sweet Dreams!
// Loui

Kommentarer
Postat av: Maja (Doris?)

Haha! Va roligt du beskriver de! Jag känner mig hedrad av att få läsa om mig själv så :) ja, de måste vi verkligen, de va så mysigt! å nej, ja gjorde mig INTE till... :P

2008-07-25 @ 23:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0