Grillkväll!

Hallo!

I lördags var det åter igen en underbar dag! Solen sken och livet var allmänt gött! Denna dagen började med att mamma hade fixat frukost ute på balkongen =) Efter att alla var mätta och goa kom min moster och hennes familj hem tilll oss och vi åkte tillsammans ner till den vackra sjön Tolken, som ligger några kilometer ifrån där jag bor. Så vi låg nere vid sjön och solade och badade i några timmar. Nör klockan var strax efter tre åkte vi hem för att äta lite, och det var även dags för mig att börja städa upp lite i huset eftersom några av mina kära vänner skulle komma hem till mig senare.

När klockan var runt sex kom fyra av mina gamla klasskamrater hem till mig. Det var väldigt roligt att träffa dem igen eftersom det var ett tag sedan sist (med undantag för maja).  Vi började kvälen med att grilla! Det blev, enligt mig i alla fall, väldigt gott! När vi hade suttit och ätit och snackat en stund gick vi upp till mitt rum eftersom jag bara var tvungen att visa mina nymålade möbler som jag är väldigt stolt över! =) Efter det åkte vi ner tillsammans med min familj till badplatsen där vi grillade marshmallows och badade till ljudet av ett band som spelade på andra sidan sjön på någon sorts festivalgrej eller nåt. Vi hade jättetrevligt ända tills några hästar kom och badade på badplatsen, och eftersom jag är livrädd för hästar så tyckte jag inte att det var så kul, så då gick jag upp och grillade marshmallows istället =)

När det började mörkna och vi såg en fladdermus var det dags att bege sig hemåt igen. När vi hade hängt upp badkläderna gick vi upp och tittade på film. Efter en liten tvist om vilken film vi skulle se blev det till slut "John Tucker must die", en av mina personliga favoriter. Om det är någon som inte har sett den så: Se den!! =D Under filmen fick jag även ett mess från svikaren Johan ;P. Ne.. inte svikare.. hehe skoja bara.. Han skulle hur som helst ha kommit och grillat med oss men han glömde av vilken dag det var och missade det därför. Men Johan (om du läser detta): Det gör inget, vi tycker om dig ändå (för att låna nåt från maja =P ). När filmen var slut var alla ganska trötta och det var dags för dem andra att åka och jag skulle nana. Det var ännu en toppen dag! Och om ni som var med skulle läsa detta så: tack! jag hade superkul! Hoppas vi ses snrat igen!

Nu ska jag ner och äta grillat!!
Byebye!
/Loui

Kommentarer
Postat av: Maja

Du citerar mig!! ja känner mig hedrad :) tack sj för att vi fick komma! de va verkligen underbart! ^^

2008-08-06 @ 00:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0